Ibrah Yusuf Mendepani Biusan Cinta  

Posted by Xunpheriz in

NASIHAT BUAT ADIK-ADIKKU

Wahai adik-adik remaja sekalian, sesungguhnya cinta itu BESAR. Jangan diremehkan cinta. Gunanya besar untuk kebaikan. Namun salah gunanya juga besar mengundang bencana kemusnahan. Hari ini, bukan sekadar Zulaikha dan wanita bangsawan itu yang terkena biusan cinta, malah segala yang berada di sekitarmu, merangsang diri untuk tunduk kepada desakan trend semasa ini. Jalan untuk cinta dosa dan zina terbentang luas, berbanding jalan taat yang sulit dan penuh liku.

Justeru penjarakanlah dirimu dengan semangat Yusuf. Peliharalah kesucian dirimu dengan kesungguhanmu berpegang dengan tali Allah. Janganlah sekadar berdolak dalih secebis dua, sudah dikatakan telah berusaha. Sedangkan Yusuf merengkok bertahun di penjara, agar tidak menjadi mangsa BIUSAN CINTA.

Dan bagi mereka yang terus mabuk dibius cinta, tidak mudah bagi kita untuk mencapai mereka. Tidak mudah untuk berkomunikasi dengan mereka. Berusahalah sedaya yang kamu ada, dan berikan masa untuk menjadi sebahagian daripada penawarnya. Zulaikha itu mengambil tempoh yang panjang untuk akhirnya tersedar, bahawa beliau telah lama tersesat di dalam dosa, kerana membiarkan diri dibius cinta. Kebenaran Yusuf akhirnya diperakui, Zulaikha bertaubat kepada Allah… akhir sebuah perjalanan yang panjang, seperti yang terungkap dalam firman-Nya di dalam Surah Yusuf ayat 51.

Berhati-hatilah dalam permainan cinta.

Kalian tidak tahu apa yang menanti di hadapan sana.

ABU SAIF @ www.saifulislam.com
68000 Ampang

Majalah IM; Sumber maklumat bagi menjana pendapatan online  

Posted by Xunpheriz in

Penulis ingin membuat ulasan mengenai Majalah IM edisi ke-10..Read it below=>

Majalah IM merupakan sebuah majalah online dalam format PDF. Lebih menarik lagi, majalah Internet Marketer (IM) ini berbahasa Melayu, keluaran tempatan dan diberi PERCUMA!

Walaupun percuma, jangan diperlekehkan isinya..Majalah IM diisi dengan maklumat yang sangat berguna mengenai perniagaan internet oleh para usahawan internet yang tidak asing lagi seperti Zamri Nanyan, Smartzul, Galadriel dan ramai lagi..Sekalung ucapan terima kasih kepada setiap penulis kerana sudi berkongsi ilmu secara percuma!

Isi kandungannya sungguh mantap dan susun atur serta rekabentuk grafiknya cukup mengujakan dan menambahkan keseronokkan anda membacanya. Kalau sekalung terima kasih untuk setiap penulis, apa yang layak untuk Team Flarebiz yang menerbitkan majalah ini? Jutaan tahniah kerana berani menongkah arus dan sanggup mengorbankan masa, tenaga dan wang untuk penerbitan majalah ini..

-------------------------------------------------------------------

Bulan Februari 2009, majalah IM mencecah edisi ke-10..

Majalah IM keluaran terkini mengetengahkan isu berkenaan eBay sebagai cerita depan. Tidak kurang menariknya, isu-isu seperti soalan lazim berkaitan perniagaan internet dan perniagaan dalam Islam.

Anda pernah mendengar mengenai eBay? Apa itu? Saya juga tidak tahu awalnya bila membaca banyak blog usahawan internet tempatan dan luar negara..

Tapi, yang lebih penting; adakah anda mengetahui bahawa anda dapat menggunakan auction web ini yang terkenal di seluruh dunia sebagai tempat menjana pendapatan online anda dan memudahkan pembelian @ penjualan anda secara lelong? Malah anda dapat menjual barang anda ke seluruh dunia, bukan pasaran tempatan semata (Ya, seluruh dunia!)..

Saya takkan bagitahu anda dalam blog ini..

Kenali dulu eBay melalui Majalah IM edisi terkini..Terdapat juga info menarik mengenai eBay dalam majalah online ini..

Terdapat kecenderungan baru di kalangan orang ramai untuk membeli secara online. Salah satu laman web lelong yang terkenal dan dipercayai adalah eBay. Namun, setakat mana maklumat anda terjamin dan urus niaga tersebut dipercayai? Ketahui jawapannya melalui tips membeli dengan selamat di eBay oleh saudara Noorizam Shah, seorang Education Specialist Trained by Ebay. Lebih menarik, beliau satu-satunya bangsa Melayu di dunia yang mempunyai pengiktirafan seumpamanya, waktu ini!

Ingin tahu tips-tips tersebut? Download Majalah IM sekarang..Jangan hanya mengikut trend tanpa mengetahui yang terbaik untuk diri anda!

Bagaimana pula untuk menjual di eBay? Mesti ada caranya. Kaedah ini sangat praktikal dan mudah tapi tetap mendatangkan keuntungan kepada anda. Kaji dulu Majalah IM ini untuk lebih untung..

Tunggu! Ada lagi maklumat lain yang sangat berguna untuk anda. Jika anda ingin mempunyai perniagaan internet sendiri serta pelanggan yang setia, bagaimanakah anda dapat menjimatkan masa untuk memaklumkan mereka mengenai sesuatu perkara? Anda akan keletihan menghantar email kepada setiap pelanggan anda jika anda mempunyai 200 pelanggan..Terdapat cara yang lebih mudah dan menjimatkan masa untuk itu..Ya, memang ada. Nak tahu? Baca majalah online ini sendiri..

Pelan perniagaan online pula mendedahkan kepada anda maklumat berkaitan pengurusan perniagaan internet. Ia memang mudah tapi memerlukan perancangan dan tindakan. Saudara Galadriel yang mengulas hal ini telah berkecimpung selama 3 tahun dalam perniagaan dan pemasaran internet.

Majalah IM edisi bulan Feb ni diakhiri dengan konsep perniagaan dalam Islam. Walaupun kaya harta, kita tetap kaya harta. Perniagaan adalah salah satu cabang jihad, bukannya semata-mata untuk mengaut keuntungan..

Jadi, apa tunggu lagi? Selagi anda belum mendapatkannya, anda akan tertanya-tanya mengenai jawapan kepada setiap persoalan di atas..Jangan risau, ia percuma. Anda tak perlu mengeluarkan sesen pun untuk membacanya (kalau ia perlu dibayar, bagitahu saya k?)..Download Majalah IM edisi ke-10 di sini..

Mutiara Kata Luqman Al-Hakim II  

Posted by Xunpheriz in

Berkatalah Luqman mengajar anaknya ilmu yang datang dari sisi Tuhan Yang Maha Mengetahui:

“Hai anak-anakku, janganlah engkau sekali-kali mempersekutukan Tuhanmu dengan apa sekalipun, kerana mempersekutukan Allah satu kezaliman yang sangat besar, dan bersyukurlah kepada Tuhanmu kerana kurniaan-Nya. Orang yang mulia tidak mengingkari Penciptanya kecuali orang yang kufur.

“Apakah tidak engkau perhatikan, apa yang Allah bentangkan bagimu apa-apa yang ada di langit dan di bumi daripada kebaikan yang amat banyak?

“Maka engkau menikmati kehidupan ini lantaran kurniaan-Nya, penuh keamanan, keimanan dan kebaikan yang melimpah ruah, di taman dunia yang subur mekar dengan bunga-bungaan serta tumbuhan yang berseri-seri.

“Jangan engkau berlaku derhaka terhadap ibu dan ayahmu dengan apa jua sekalipun, melainkan apabila mereka menyuruhmu derhaka kepada Yang Maha Berkuasa, maka Allah mewasiatkan dirimu; berbuat baiklah dengan mereka. Justeru, jangan engkau mengherdik mereka dengan perkataan mahupun perbuatan dibenci.

“Hai anakku! Andainya ada sebutir biji sawi terpendam di dalam batu, pasti ketahuan jua oleh Tuhanmu Yang Maha Melihat, Allah Amat Mengetahui segala sesuatu, zahir mahupun batin atau apa yang engkau sembunyikan di dalam dadamu.

“Dia memerhatikan dirimu dalam kepekatan malam, semasa engkau bersolat atau tidur lena di belakang tabir di dalam istana. Dirikan solat dan jangan engkau berasa ragu untuk melakukan perkara makruh, dan melempar jauh segala kejahatan dan kekejian.

“Dan bersabarlah di atas apa yang menimpa dirimu kerana yang demikian itu menuntut kepastian kukuh daripadamu dalam setiap kejadian dan urusan.

“Jangan engkau berjalan sombong serta takbur, Allah tidak meredai orang yang sombong dan takbur."

Rahsia Kasih Sayang Berdasarkan Bulan  

Posted by Xunpheriz in

Julai
- Amat suka didampingi pasangan.
- Sukar dimengerti oleh pasangan.
- Sentiasa menjaga maruah diri, pasangan dan perhubungan.
- Amat mudah dipujuk dan berterus terang.
- Amat menghargai kesetiaan pasangan.
- Mengambil berat dan mengasihi pasangan
- Berkebolehan untuk meluahkan isi hati terhadap individu yang dicintai,
- Mudah terluka dan lambat untuk pulih.
- Suka merajuk dan dipujuk.
- Setia terhadap pasangan.
- Suka mendengar dan tidak suka membantah.
- Cemburu terhadap pasangan.
- Suka menilai dan menjaga perhubungan.
- Pasangan Ideal: Lahir bulan 4, 6, 7

Oktober
- Amat suka berkomunikasi dengan pasangan.
- Suka disayangi dan menyayangi pasangan.
- Sopan terhadap pasangan.
- Jujur dan jarang berpura-pura dengan pasangan.
- Mudah terluka hati sekiranya pasangan ada melakukan kesalahan terhadapnya.
- Sukar menerima pandangan pasangan.
- Emosi yang mudah terusik.
- Pengasih, penyayang terhadap pasangan.
- Cemburu dan terlalu cemburu.
- Romantik
- Memahami pasangan.
- Pasangan Ideal: Individu ini ramai pasangan yang sesuai dengannya 1,2,4,5,8,9,10,12.
- Kebanyakan bangsa melayu yang lahir dalam bulan ini.

November
- Banyak helah dalam menghadapi pasangan.
- Cermat dan teliti dalam menjaga perhubungan.
- Amat berahsia dengan pasangan dan sesiapa.
- Degil dan engkar dengan pasangan.
- Tidak suka dikongkong oleh pasangan.
- Mudah ambil berat terhadap pasangan.
- Tidak menghargai perhubungan.
- Sambil lewa dalam perhubungan.
- Emosi yang mendalam dan tidak romantik langsung.
- Perangai tidak dapat diramal terhadap pasangan.
- Kurang menhargai pasangan dan hal-hal percintaan.
- Kurang bersama dengan pasangan.
- Pasangan Ideal: 4, 7

Disember
- Pemurah terhadap perhubungan
- Mudah jatuh cinta dalam masa yang sama.
- Tergesa-gesa dalam perhubungan
- Suka didampingi oleh pasangan.
- Benci dikongkong.
- Berbakat untuk kahwin lebih dari satu (utk lelaki)
- Suka mempengaruhi pasangan
- Curang dalam percintaan.
- Kurang berkerjasama dengan pasangan.
- Selalu cuba untuk mencari pasangan yang baru
- Mudah menipu dan tidak jujur terhadap pasangan.
- Pasangan Ideal: Lahir bulan 3, 9, 11, 12.

Nota: Bulan Julai;seorang yang amat penulis sayang sekarang, bulan Oktober;cinta pertama penulis, bulan November;penulis dan bulan Disember;cinta kedua penulis.

Blogger

My Photo
Xunpheriz
Kuala Lumpur, Lembah Pantai, Malaysia
interesting to explore the new thing, like to know more people, more to quiet in more situation, tidy, astronomy student..
View my complete profile