Dunia Baru..  

Posted by Xunpheriz in

Ni bukan cerita TV atau seumpamanya..Tapi perihal kisah hidup penulis yang terkini..

Sekarang 12 Julai (ketika post ni ditulis). Tempoh pengajian penulis selama 6 semester di'panjang'kan menjadi 7 semester kerana masih berbaki 9 jam kredit. Jadi, penulis kembali ke bandar metropolitan KL pada 6hb Julai (baru seminggu kan?).

Menjadi super senior sebab cuma sorang senior falak sesi 06/07 yang xtend dan tahun ke-4. Penulis juga tinggal di rumah sewa di Pantai Dalam sebab permohonan mendiami Kolej ke-10 telah ditolak dan rayuan tidak diterima.

Sedikit sedih sebab rasa sayang dengan suasana kolej. Setelah 3 tahun setia, akhirnya kesetiaan penulis tidak dihargai (tak jiwang kan?). Tahan teksi di stesen U, terus bagitau, "Blok 2x..". Alamak, abang drebar pun baru sebulan lebih pandu teksi.

Berpusinglah kami mencari blok yang dituju. Tapi sampai juga.

Mendiami sebuah rumah dengan penghuni seramai 7 orang (termasuk penulis)- 2 pelajar Fac Sains, sorang Akaun dan 4 API. Selepas 2 hari, bertambah lagi sorang, pelajar API.

Akhirnya impian penulis tercapai. Sejak 5 tahun tinggal di asrama dan 5 tahun di kolej, dapat merasai pengalaman tinggal di rumah sewa sebelum graduasi.

Sememangnya sem I sesi 2009/2010 memberikan pengalaman baru bagi penulis. Perpisahan dengan teman2 Falak 1 batch 2006/2007 dan kawan2 sama batch di kolej (diorang dah habis belajar), tinggal di rumah sewa dengan junior (tahun 2, 3 & 4) serta jam kredit yang hanya tinggal 9, bertambah lagi kematangan hidup penulis.

Selamat berkonvo, kawan2 2006/2007 - zaid, ain, rin, ina, ajah, are, piah, dayah, adeq, ain syikin, jannah dll..
Moga cepat mendapat kerja dan berkeluarga..

1 comments

sudahlah nggak usah macam2 dalam hidup ini untuk mencari hidayah dan mendekatkan diri kpd Allah SWT amalkan aja rukun islam/iman Insya Allah Selamat dunia Akhirat, INGAT "SUDAH KUSEMPURNAKAN AGAMAMU/ISLAM" GRATIS 100%

Post a Comment

Blogger

My Photo
Xunpheriz
Kuala Lumpur, Lembah Pantai, Malaysia
interesting to explore the new thing, like to know more people, more to quiet in more situation, tidy, astronomy student..
View my complete profile