Pandemik Influenza A H1N1 melanda!  

Posted by Xunpheriz in ,

Berdasarkan laporan ringkas, statistik sehingga 16 Ogos 2009, seramai 213 pesakit H1N1 telah di tahan di wad dan 33 pesakit lagi dirawat di ICU. Dari 33 pesakit tersebut, seramai 16 pesakit mempunyai risiko berakhir dengan kematian akibat masalah penyakit kronik sedia ada seperti asma, obesiti, kecacatan otak dan sebagainya.

Manakala mengikut kata Ketua Pengarah Kesihatan pula, 40% daripada 56 kematian akibat virus Influenza A (H1N1) ini adalah disebabkan 'kelewatan mendapat rawatan' dan 13% lagi angkara 'kelewatan pengesanan jangkitan oleh pengamal perubatan (doktor)!'.

dan berita terbaru yang diperolehi....

Kemungkinan besar virus Influenza A (H1N1) atau selsema babi ini telah 'dicipta dengan sengaja' oleh pihak yang tidak bertanggungjawab atas sebab-sebab tertentu dengan tujuan untuk mengaut keuntungan besar daripada mangsa Influenza A (H1N1)? Benarkah?

Selain itu, terdapat beberapa persoalan lain berkaitan pandemik ini;

* Apa sebenarnya yang dikatakan dengan Influenza A (H1N1) dan bagaimanakah ia boleh menular dengan cepat serta mengundang maut?
* Apakah sumber utama untuk melihat statistik terkini jumlah mangsa jangkitan dan kematian akibat selsema babi?
* Apakah fakta sebenar mengenai topeng muka (face mask)? Bukan semua topeng muka boleh digunakan dan ada diantaranya perlu diganti setiap masa!
* Apakah doa yang MESTI dibaca oleh umat Islam untuk menghindari wabak Influenza A (H1N1)?
* Apakah bukti mengejutkan hasil kajian daripada Universiti Sains Malaysia mengenai virus kejam ini?
* Apakah petua orang kampung untuk meningkatkan antibodi (ketahanan) badan dari terkena jangkitan virus selsema babi?
* Siapakah dalang sebenar di sebalik penyebaran Influenza A (H1N1) yang mengakibatkan beribu-ribu orang di jangkiti di seluruh dunia?

Lalu, bagaimanakah anda dan penulis ingin mendapatkan jawapan yang pasti dan yakin bagi tiap persoalan di atas?
Jawapannya ada di sini;



Tag: , ,

0 comments

Post a Comment

Blogger

My Photo
Xunpheriz
Kuala Lumpur, Lembah Pantai, Malaysia
interesting to explore the new thing, like to know more people, more to quiet in more situation, tidy, astronomy student..
View my complete profile