Panduan Pay Per Lead (PPL)  

Posted by Xunpheriz in ,

Minggu ni penulis banyak dapat email dari IM tempatan mengenai PPL yang dianjurkan.. Lebih kurang 5 atau lebih.. Tapi ada yang dah ditutup dan tamat seperti PPL Speed Adsense.. Penulis tak sempat mencuba khidmat yang ditawarkan =(..

Sekadar mencuba, penulis tak letak sasaran yang tinggi sangat untuk hadiah PPL ni. Sebab penulis pun tak berpengalaman dan banyak kenalan penulis tak berminat mengenai perniagaan internet ni..

Apa itu PPL? Untuk persoalan ini pun, ada sebuah e-book yang dikeluarkan oleh saudara Mohd Fazlie atau juga dikenali Encik Dlie bertajuk Panduan Pay Per Lead..



Secara mudah (yang difahami penulis), PPL ialah satu proses untuk mengumpulkan e-mail prospek. Proses ini memerlukan kerjasama affiliate untuk mempromosikan barangan seperti e-book, yang didownload secara percuma.

Promoter @ affiliate ini akan mempromosikan e-book tersebut atau membawa prospek untuk mendaftarkan e-mail mereka secara sah. Setiap download tersebut akan diberi bayaran @ komisyen dengan pembayaran komisyen akan dilakukan setelah mencapai had minimum sahaja..

Contoh mudah, e-book Panduan Pay Per Lead ini akan diberi komisyen sebanyak RM0.30 bagi satu lead @ download melalui link anda. Tapi, bayaran hanya akan diterima jika komisyen terkumpul sebanyak RM15 @ 50 lead dan ke atas..Jika kurang? Mungkin bukan rezeki anda..

Tempoh bagi PPL ini mengikut usahawan internet, sama ada masa (1 bulan, 2 bulan dll) atau jumlah e-mail yang berjaya dikumpulkan tercapai (1 000, 2 000 e-mail)..

Untuk Panduan PPL ini, penulis pun dah daftar sebagai affiliate. Mungkin e-book ini dapat menerangkan lebih lanjut mengenai PPL ni..



PPL bagi e-book Panduan PPL ni sehingga 15 Oktober 2009. Hadiah bagi top affiliate akan dibayar selepas tarikh tersebut. Tapi PPL ini tetap diteruskan sehingga diberitahu akan ditutup..

PPL yang masih berlangsung (sehingga 27 September)..



E-book ini mengenai H1N1.. Pandai betul usahawan internet ni menggunakan isu semasa untuk mengumpulkan senarai e-mail berkualiti..

Sebarkan informasi H1N1 sambil buat wang sampingan!

0 comments

Post a Comment

Blogger

My Photo
Xunpheriz
Kuala Lumpur, Lembah Pantai, Malaysia
interesting to explore the new thing, like to know more people, more to quiet in more situation, tidy, astronomy student..
View my complete profile