Penjenamaan semula Inthulcavero & Sibungakecil  

Posted by Xunpheriz in , ,

Sepatutnya penulis guna perkataan "penjenamaan" atau "updating" untuk ubahsuai blog ni. Bukan edit. Tersilap guna perkataan=)..

Penulis terfikir, antara penjenamaan semula blog ini, inthulcavero ialah;

1. Hanya membincangkan topik berkaitan falak, motivasi dan bisnes. Sebab penulis mengambil course syariah dan falak di UM serta berminat dengan motivasi kerana selalu menjalankan program motivasi sepanjang bergelar mahasiswa UM. Manakala bisnes juga kerana minat, bisnes offline apatah lagi bisnes online. Blog ini akan menjadi medium peribadi penulis untuk meluahkan pendapat mengenai falak, motivasi dan bisnes. Kata ganti 'penulis' akan digantikan dengan 'saya' supaya lebih mesra dengan pembaca dan pengunjung blog ni.

2. Post yang akan mengulas mengenai website, ebook dan apa-apa jua yang berkaitan dengan falak, motivasi dan bisnes, yang penulis fikirkan bermanfaat untuk perkongsian bersama.

3. Arkib falak termasuklah berkaitan matematik, fizik angkasa, tokoh astronomi, instrumen dan konsep dalam astronomi serta yang berkaitan dengan syariah dan falak UM.

4. Arkib motivasi termasuklah berkaitan kehidupan, agama dan pengalaman penulis sendiri yang boleh diambil manfaat.

5. Arkib bisnes termasuklah berkaitan bisnes internet dan menjana wang melalui internet; adsense, tip blogging, affiliate, ebook yang dijual dan artikel berkaitan bisnes.

Ini sekadar perkongsian ilmu dari apa-apa yang penulis dapat fikirkan untuk dikongsi. Cuma jangan terlalu mengharapkan yang terbaik sebab penulis sendiri masih baru dalam dunia penulisan blog ini. Tapi penulis akan berusaha untuk memberikan yang terbaik=)..

Blog kedua penulis ialah sibungakecil..

Kenapa mesti mempunyai 2 blog?

Sebab penulis tidak mahu terlalu terikat dengan dunia blog dan bisnes internet walaupun penulis ingin pergi lebih jauh dalam bisnes ini.

Bagi sibungakecil, penjenamaan semula yang dilakukan ialah;

1. Topik yang dibincangkan ialah mengenai kehidupan penulis secara informal, manga dan hiburan. Manga @ komik yang akan diulas ialah manga yang selalu dibaca penulis di internet dan dalam Kreko. Manakala kehidupan penulis secara informal ialah nama-nama pelik atau apa-apa yang ingin diluahkan oleh penulis secara informal. Hiburan pula sekadar ingin mengulas apa yang terjadi dalam dunia hiburan, tempatan dan antarabangsa.

2. Post yang akan mengulas mengenai laman web atau apa-apa sahaja berkaitan dengan kehidupan penulis, manga dan hiburan. Kata ganti nama di blog ini ialah 'aku'.

Sudilah kiranya berkunjung ke blog anime penulis; 10onanime..

Sesiapa yang berminat untuk menonton anime online, blog ini ialah jawapannya!

Kalau sesiapa yang ada komen, pendapat atau pandangan untuk menambaikkan blog ini, amat dialu-alukan. Email penulis di zyrontyez.07@gmail.com..

Penjenamaan semula kedua-dua blog ni masih dalam proses. Template baru, penyusunan gadget dan lain-lain lagi. Mungkin memakan masa sikit. Harap bersabar k?

0 comments

Post a Comment

Blogger

My Photo
Xunpheriz
Kuala Lumpur, Lembah Pantai, Malaysia
interesting to explore the new thing, like to know more people, more to quiet in more situation, tidy, astronomy student..
View my complete profile