8 Oktober 2009  

Posted by Xunpheriz in

Peristiwa penting yang berlaku pada hari ni; cermin motor saya hilang! Sebelum ni dah hilang (dicuri) sebelah kiri. Ok la. Yang penting sebelah kanan sebab jalan raya di negara kita di sebelah kiri. Kan?

Sebelum turun ke latihan silat selepas isyak, saya terkejut. Hilang pulak cermin sisi sebelah kanan!

Ya Allah, drive motor pun x selesa sebab x dapat nak tengok belakang. Hati ni jangan kata la. Minta doa bukan dan x sepatutnya. "Moga tangan kedua-dua belah pencuri cermin motor ni kudung @ hilang @ cacat..amin".

Nabi kita pernah bersabda, "doa orang yang dizalimi tidak akan ditolak" (atau seperti mana yang disabdakan oleh baginda). Jangan mudah sekali menganiaya dan menzalimi orang lain. Takut-takut terkena doa mereka.

Selepas habis latihan silat, seorang kawan baik saya menghulurkan sebuah sampul. Semacam je bentuk sampul tu..huhu..

Rupanya dah sampai seru untuk mendirikan masjid bagi kawan saya ni. Dia orang Terengganu dan akan berkahwin dengan orang negeri yang sama. Alhamdulillah..

oh ya, sebelum terlupa, ingin saya ucapkan tahniah kepada mantan Presiden PMIUM sesi 08/09 yang juga rakan saya, Hafizuddin Abirerah yang baru mendapat cahaya mata sulung, bayi perempuan semalam. Tahniah!

0 comments

Post a Comment

Blogger

My Photo
Xunpheriz
Kuala Lumpur, Lembah Pantai, Malaysia
interesting to explore the new thing, like to know more people, more to quiet in more situation, tidy, astronomy student..
View my complete profile