Minggu yang sibuk!  

Posted by Xunpheriz in , ,

Ketika post ni ditulis, ada 6 assignment sedang menanti untuk disiapkan. 4 assignment untuk diperbaiki, 1 assignment hujung semester dan 1 lagi baru diterima tadi.

Memang kerjaya sebagai pelajar memenatkan bagi saya, kerana bergelumang dengan buku yang penuh dengan teori, tanpa dibuktikan ianya benar apatah lagi digunakan dalam kehidupan seharian.

Kadang kala apa yang dipelajari tiada kaitan langsung dengan kehidupan kita, membuatkan kita terfikir, "mengapakah kita belajar semua ini?"

Tidak dinafikan ilmu sangat penting dalam meneruskan hidup ini, tetapi jika bidang yang kita dalami tidak dapat kita praktikkan ketika kerja, atau kerja yang kita jawat sekarang tiada kaitan dengan bidang pengkhususan kita?

Sebenarnya, masa sekarang saya sepatutnya sudah bekerja, menjana duit dan mengamalkan apa yang saya pelajari sebelum ini. Tapi, kerana jam kredit yang tidak dapat dihabiskan dalam jangka masa 3 tahun, saya telah mengamalkan 'pembelajaran berterusan'. 1 usaha yang murni, kan?

Saya terpaksa kurangkan masa online sementara ini. Untuk menumpukan masa menyiapkan assignment=)

Nikmatilah masa sekarang! Bila dah kerja, bukan lagi bergelar seorang pelajar.. Masa tu, masa untuk memegang duit sendiri..

0 comments

Post a Comment

Blogger

My Photo
Xunpheriz
Kuala Lumpur, Lembah Pantai, Malaysia
interesting to explore the new thing, like to know more people, more to quiet in more situation, tidy, astronomy student..
View my complete profile