PTC: berbaloi atau tidak?  

Posted by Xunpheriz in , , ,

Tanpa saya sedari, saya sendiri telah menyertai satu website dan klik ads/iklan yang disediakan. 1 hari dapat klik 4 iklan je. Bila dah habis klik, saya akan tengok akaun saya dari hasil klik setiap hari. "Bila la boleh cash out ni?", gumam saya sendirian..

Rupanya website tersebut termasuk dalam PTC, iaitu ringkasan bagi Paid To Click. Konsepnya mudah; anda dibayar untuk klik. Maksudnya, setiap klik menghasilkan nilai/upah/komisyen tertentu, mengikut tahap keahlian/membership anda dalam website tersebut. Selalunya berbeza bagi setiap website PTC.

Terdetik di hati saya untuk mencari laman web PTC lebih banyak agar dapat menjana lebih banyak duit di internet. Bila jumpa ngan pak cik Google (taip keyword "PTC website" di Google), saya terjumpa beberapa blog berkenaan PTC.

Ada 2 blog berkenaan PTC yang menyenaraikan PTC yang mereka sertai serta bukti pembayaran yang mereka terima. Ia salah satu promosi yang bagus untuk mencari referral (orang bawah).

Kemudiannya, saya terjumpa 1 blog yang betul-betul bermaklumat kerana menyenaraikan beberapa PTC scam (penipu), ciri-ciri PTC yang tulen dan lain-lain. Lagi best, ada ebook percuma berkaitan PTC..Blog tersebut kepunyaan seorang IM Melayu manakala 2 blog sebelum itu kepunyaan Cina (mungkin?)

Kebetulan pulak, hasil dari menyertai thread berkaitan PTC di forum WangCyber (sekadar menyampuk + nak popularkan diri), seorang forumer dari WangCyber meminta pendapat berkaitan satu website PTC yang agak baru (agak jer-Melayu), saya tak dapat menjawab soalan tersebut kerana masih baru dalam arena PTC ni + baru tau pasal website PTC yang ditanya.

So, saya suruh dia rujuk kepada tuan blog tu + tanya pasal websitu dan bagitau saya bila dah ada jawapan.

Tak sempat nak ulas pasal tajuk ni sebab pendahuluan pun dah panjang. Nanti la..

p.s; Nak ulas pasal PTC ni- ciri2, camna nak untung dll..

0 comments

Post a Comment

Blogger

My Photo
Xunpheriz
Kuala Lumpur, Lembah Pantai, Malaysia
interesting to explore the new thing, like to know more people, more to quiet in more situation, tidy, astronomy student..
View my complete profile