Baca dan Menang!  

Posted by Xunpheriz in , ,

1 peraduan telah dianjurkan, sebagai galakan para pelajar dan remaja untuk menjadikan amalan membaca sebagai aktiviti utama semasa musim cuti sekolah.

Peraduan yang julung-julung kali dianjurkan oleh PTS ini bakal menjadi acara tahunan setiap kali tibanya musim cuti sekolah hujung tahun. Peraduan ini bakal berlangsung dari 21 November 2009 hingga 3 Januari 2010.

Penyertaan terbuka kepada golongan pelajar sekolah dan remaja sempena musim cuti sekolah, juga kepada semua individu yang berusia 7 tahun ke atas. Ini sekaligus bermakna, golongan dewasa, ibubapa, warga emas juga berpeluang menyertai peraduan ini!

Pelbagai hadiah bernilai lebih daripada RM70 ribu menanti para pemenang.

Terdapat hadiah utama yang berupa barangan elektronik berserta set perpustakaan mini bernilai antara RM5,000 hingga RM10,000. Malah, para pemenang boleh memilih sendiri buku apa yang mereka suka daripada beratus-ratus judul buku terbitan PTS.

Hadiah mingguan khusus kepada sekolah yang menang penyertaan pelajar sekolah paling ramai setiap minggu turut disediakan. Hadiahnya yang berupa buku PTS bernilai RM3,000, bolehlah dijadikan untuk tambahan koleksi buku di perpustakaan sekolah buat bacaan para pelajar.

Syarat untuk menyertai peraduan ini cukup mudah. Anda cuma perlu beli buku PTS dengan nilai minimum RM25 dalam satu resit dan anda sudah layak menyertai peraduan ini. Dapatkan borang peraduan daripada kedai buku yang menyertai peraduan ini, jawab 3 soalan dengan betul, tulis slogan yang kreatif dan isi maklumat diri.

Selepas itu, apa lagi…masukkan borang peraduan ke dalam kotak yang disediakan di kedai buku ataupun hantar terus borang peraduan kepada PTS. Jangan lupa kepilkan bersama resit asal sebagai bukti pembelian.

Oh ya, anda juga boleh membeli buku secara online di Book Cafe. Kemudian, lakukan langkah yang berikut seperti diberitahu di sini.

Untuk menyertai peraduan ini, anda boleh klik di banner sebelah kiri artikel ini.

Selamat menyertai! Semoga anda berpeluang menang.

2 comments

Waaa.... suatu usaha yang bagus untuk rakyat malaysia untuk membaca...

Yups..memang pun. sebab tu saya tolong hebahkannya..

Post a Comment

Blogger

My Photo
Xunpheriz
Kuala Lumpur, Lembah Pantai, Malaysia
interesting to explore the new thing, like to know more people, more to quiet in more situation, tidy, astronomy student..
View my complete profile