Sertai Simpan Challenge 2009 sekarang!  

Posted by Xunpheriz in , , ,

Sesiapa yang ingin mencabar diri sendiri untuk menyimpan lebih banyak, saya sarankan untuk menyertai Simpan Challenge 2009. Ia adalah satu kempen menggalakkan budaya menyimpan di kalangan rakyat Malaysia. Peserta kempen ini akan mendapat tip dan strategi menyimpan yang mudah dan praktikal.

Misinya cukup mudah; memberi tip dan strategi menyimpan kepada anda setiap hari supaya anda boleh menyimpan RM1,000 dalam masa 30 hari! Ya, RM1,000 dalam masa 30 hari; 1hb November 2009 sehingga 30hb November 2009.

Sekali tengok, misi yang tidak logik; menyimpan RM1,000 dalam masa 30 hari. Sedangkan dengan harga barang dan makanan yang semakin tinggi, sekadar beberapa ratus ringgit untuk disimpan setiap bulan sudah memeningkan kepala.

Apa sekalipun, tidak salah mencuba kerana yuran penyertaan yang dikenakan hanya RM10. Mungkin anda tertanya; mengapa dikenakan bayaran/yuran pula?

Kerana perkara percuma selalunya tak dihargai. Ia umpama komitmen anda untuk membuka email bagi mendapatkan tip dan strategi menyimpan yang telah dihantar ke email anda.

Jika tiada bayaran, peserta tidak akan komited untuk membuka email setiap hari dan mengikuti tip dan strategi menyimpan yang disarankan.

Malah, saya sendiri menyertai kempen walaupun saya masih belajar dan belum bekerja, untuk mendapatkan tip dan strategi menyimpan yang dapat digunakan kelak.

Jika anda tidak dapat menyimpan walaupun RM10 sepanjang 30 hari tersebut, RM10 akan dikembalikan semula.

Tapi, takkan ianya sangat susah untuk menyimpan sekadar RM10 dalam masa 30 hari? Saya sendiri dapat menyimpan RM30 untuk 30 hari, menggunakan tip saya sendiri. Jika anda yang sudah bekerja, pasti lebih mudah bukan?

Sertai Simpan Challenge 2009 sekarang! Klik sini!
Selamat menyimpan!

0 comments

Post a Comment

Blogger

My Photo
Xunpheriz
Kuala Lumpur, Lembah Pantai, Malaysia
interesting to explore the new thing, like to know more people, more to quiet in more situation, tidy, astronomy student..
View my complete profile